Volvo Ocean Race

Categorie
Business, Conceptontwikkeling, Content creatie, Online
Over dit project

In 2014 ben ik aan boord gestapt bij Brunel. Niet als ZZPer, maar in dienst. Het ging om een fantastisch project: Internationaal recruitment bureau Brunel is opnieuw hoofdsponsor geworden van het Nederlandse zeilteam dat mee doet met de meest heftige zeilrace rondom de wereld: de Volvo Ocean Race. 7 hypermoderne zeilboten in een eenheidsklasse hebben in 9 maanden tijd 39.000 nautische mijlen gezeild langs alle continenten. Aan boord van de Nederlandse Team Brunel boot waren 8 ervaren zeezeilers en 1 on board reporter. Team Brunel eindigde in juni 2015 op een mooie 2e plek in Zweden. Wil je meer weten over deze race? Check de websites van Team Brunel en Volvo Ocean Race.

Gedurende de race heb ik wereldwijd gezorgd voor de interne communicatie binnen Brunel over Team Brunel in de race, persberichten geschreven en geredigeerd, interne engagement acties opgezet, storytelling, communicatie strategie en content kalender, het voeden van de social media kanalen 24/7, analyses en metingen aan de achterkant, nieuwsbrieven, het eenmalige magazine, hulp bij evenementen rondom de stopovers van de boot, ontwikkeling van marketing communicatie documenten voor de andere kantoren wereldwijd, de ontwikkeling van de game, website en app.