ING Nederland

Categorie
Business, Strategie
Over dit project

ING, de eerste bank ter wereld die op zo een grote schaal Agile is gaan werken. Door efficiënter te werken kunnen ze beter voorzien in de behoeften de hyperconnected klant. Sinds 2015 werkt het Nederlandse hoofdkantoor volledig Agile (deze video is door mij voor ING gemaakt). Squads, Tribes, Obeya ruimtes en scrum. Een enorm waardevolle ervaring naast de opdrachten die ik deed voor deze Nederlandse bank.

 

Voor ING heb ik één jaar voor het MVO squad gewerkt. Op mijn eerste dag bij ING ging de maatschappelijke campagne van het ING Nederland fonds, ‘Help Nederland vooruit’, live. Ik kon direct inspringen omdat de dame die ik zou vervangen tijdens haar verlof, die dag uitviel voor 6 maanden. Binnen 24 uur moest ik up and running zijn om met deze campagne landelijk impact te maken. Het is een succes geweest want het jaar erna heb ik de volledige campagne opnieuw op mogen uitdenken en uitvoeren. Ik heb met de partners van het fonds mogen werken en het fonds geholpen te groeien. Daarnaast in vier weken de communicatie strategie uitgedacht en uitgevoerd voor een grote ATL campagne.

 

Na een jaar ben ik gevraagd bij te springen bij de afdeling in- en externe communicatie in het team Reputation & Brand PR. Ik heb onder andere het ING Insights project opgezet. Met dit project geven we executives van grote bedrijven de kans om binnen te kijken bij ING. Dit programma richtte zich vooral op Agile werken. ING wordt wereldwijd als groot voorbeeld gezien op het gebied van Agile werken. Tot op de dag van vandaag is er zoveel vraag naar het programma, dat er tot wel vier maanden vooruit wordt geboekt.

 

Binnen dit team heb ik ook een aantal ATL campagnes opgepakt samen met collega’s, communicatie strategieën uitgedacht en heb ik met de Speakers Academy de organisatie communicatief vaardiger gemaakt. Ik heb trainingen opgezet, events georganiseerd, workshops gegeven en interne campagne gevoerd.

 

ING is interessant. Daarom maak ik de komende periode de overstap naar het team Corporate Communicatie. Iets wat heel dicht bij mijn achtergrond ligt. Ik zal me bezig gaan houden met nog grotere kennis events, de fusie met België en andere meer corporate onderwerpen.

 

 

Skills: Campagne management, interne (corporate) communicatie, strategie, externe communicatie, aansturen bureau’s, budgetbewaking, Agile werken, branding.